ייפוי כוח מתמשך ומסמך הבעת רצון

עו”ד נדב שפירא עוסק בדיני משפחה וירושה עוד משנת 1997, מומחה בעריכת ייפוי כוח מתמשך ומהראשונים בארץ שעבר הכשרה (בשנת 2017) מטעם משרד המשפטים – האפוטרופוס הכללי. עו”ד שפירא ערך עד היום מאות ייפויי כוח מתמשכים.

עו”ד נדב שפירא ועו”ד שרון שפירא קרני מומחים לעריכת ייפוי כוח מתמשך אשר בבואם לערוך ביחד איתכם ייפוי כוח מתמשך הם יביאו עימם את הניסיון הרב ואת הרגישות הרבה המאפיינת אותם הנובעת מהניסיון הרב שצברו במהלך השנים הרבות בהן ליוו לקוחות בכל תחומי דיני המשפחה והירושה. תכונות שהינן הכרחיות בטיפול במסמך רגיש ומשמעותי כמו ייפוי כוח מתמשך. נדב שפירא ושרון שפירא קרני ערכו במשך השנים השתלמויות רבות בעניין ייפוי הכוח המתמשך והם מתעדכנים כל הזמן בפסקי הדין החדשים בעניין זה”.

​לייעוץ מידי בנושא ייפוי כוח מתמשך ומסמך הבעת רצון – השאירו פרטים בטופס:

    ​לייעוץ מידי בנושא ייפוי כוח מתמשך ומסמך הבעת רצון – השאירו פרטים בטופס:



      יפוי כוח מתמשך, מסדיר היום, את אופן הטיפול בכם וברכושכם, אם וכאשר תאבדו את יכולתכם לנהל עת ענייניכם בעצמכם באופן זמני או קבוע, כתוצאה, חלילה, מתאונת דרכים, שבץ מוחי, מדמנציה, תשישות נפש ועוד.
      נדב שפירא ושרון שפירא-קרני הם מעורכי הדין הראשונים בארץ שהוסמכו לעריכת ייפוי כוח מתמשך, הם מביאים עמם למשימה זו את כל הידע, הניסיון והרגישות שצברו במהלך השנים הרבות בהן עסקו בדיני משפחה, אשר נחוצים לעריכת מסמך משמעותי ורגיש זה.
      באמצעות ייפוי הכוח המתמשך שנערוך עבורכם, תפקידו את הסמכויות בידי מיופה כוח (אחד או יותר) עליו אתם סומכים, תגדירו את גבולות האחריות שלו ותותירו לו הוראות מקדימות באשר להחלטות העתידיות שעליו לקבל בכל העניינים הרפואיים, העניינים האישיים וענייני הרכוש הנוגעים אליכם.
      בעת עריכת ייפויי כוח מתמשך תוכלו להגדיר את מנגנון כניסתו לתוקף ואף קיימת אפשרות לבחור “אדם מיודע”, שאליו תהיה חובת דיווח של מיופה הכוח על פעולה שנעשית בתחום סמכותו.

       

      יפוי כוח מתמשך, מסדיר היום, את אופן הטיפול בכם וברכושכם, אם וכאשר תאבדו את יכולתכם לנהל עת ענייניכם בעצמכם באופן זמני או קבוע, כתוצאה, חלילה, מתאונת דרכים, שבץ מוחי, מדמנציה, תשישות נפש ועוד.
      נדב שפירא ושרון שפירא-קרני הם מעורכי הדין הראשונים בארץ שהוסמכו לעריכת ייפוי כוח מתמשך, הם מביאים עמם למשימה זו את כל הידע, הניסיון והרגישות שצברו במהלך השנים הרבות בהן עסקו בדיני משפחה, אשר נחוצים לעריכת מסמך משמעותי ורגיש זה.
      באמצעות ייפוי הכוח המתמשך שנערוך עבורכם, תפקידו את הסמכויות בידי מיופה כוח (אחד או יותר) עליו אתם סומכים, תגדירו את גבולות האחריות שלו ותותירו לו הוראות מקדימות באשר להחלטות העתידיות שעליו לקבל בכל העניינים הרפואיים, העניינים האישיים וענייני הרכוש הנוגעים אליכם.
      בעת עריכת ייפויי כוח מתמשך תוכלו להגדיר את מנגנון כניסתו לתוקף ואף קיימת אפשרות לבחור “אדם מיודע”, שאליו תהיה חובת דיווח של מיופה הכוח על פעולה שנעשית בתחום סמכותו.

      לקריאת מאמרים בנושא

      ייפוי כוח מתמשך -השאירו את השליטה בעתידכם, בידיכם.

      החיים לא תמיד הוגנים… אתם עובדים, מתפקדים ונהנים מעצמאות מלאה עד שביום אחד, העולם שלכם מתהפך עליכם ואתם מוצאים את עצמכם ללא כל יכולת לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני. ייפוי כוח מתמשך נועד לשמש עבורכם כרשת ביטחון ומאפשר לכם לקבוע, היום, כיצד ייראו חייכם אם חלילה תרחיש כזה יתקיים.

      מה זה ייפוי כוח מתמשך?

      ייפוי כוח מתמשך הוא הליך אשר משתלב בטבעיות בתכנון שאתם עושים לעתיד שלכם. כדי לתכנן כבר היום, מי ידאג לאינטרסים שלכם בעתיד – אם תאבדו חלילה את עצמאותכם ולא תהיו מסוגלים לקבל החלטות בעצמכם וכיצד הוא יעשה זאת, כדאי שתכינו לעצמכם עוד היום, ייפוי כוח מתמשך.

      ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם, בגירים מגיל 18 ומעלה אשר מבינים את המשמעות של ייפוי הכוח המתמשך, את מטרותיו ואת ההשלכות וכל עוד אתם צלולים בדעתכם, להחליט מי יטפל בעניינים האישיים, הרפואיים והכלכליים שלכם, אם וכאשר אתם תהיו במצב בו אינכם מסוגלים לקבל החלטות.

      אילו החלטות באות לידי ביטוי בייפוי כוח מתמשך?

      מסתבר שיש לא מעט החלטות שמומלץ  לקבל במהלך גיבוש מסמך ייפוי הכוח המתמשך. למשל: כיצד להשקיע את כספכם? מה לעשות עם הרכוש שלכם? האם ועד כמה לעזור לנכדים שלכם מבחינה כלכלית? אילו זכויות לממש ועוד. קבלת ההחלטות ממשיכה גם בפן הרפואי-טיפולי-סיעודי אם וכאשר תזדקקו לעזרה: האם תעדיפו טיפול ביתי עם מטפל או מטפלת, או שתעדיפו לעבור ולהתגורר בבית דיור מוגן או בבית אבות?

      וכאשר תזדקקו לטיפול, האם תעדיפו לקבלו בגישה הרפואית הקלאסית, או להתמקד בטיפולים אלטרנטיביים?

      במה שונה ייפוי כוח מתמשך מאפוטרופוסות?

      עד לכניסתו לתוקף של התיקון בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות, לא הייתה באפשרותכם היכולת  לקבוע מראש  את זהות מי שיקבל החלטות הנוגעות לכם ואף לא היה באפשרותכם לתת לאותו אדם הנחיות מקדימות. ניתן לומר שלמעשה לא היתה לכם, עד לתיקון החוק, כל השפעה בבחירת מיופה הכוח ודרכי פעולתו.

      עד השקתו של ייפוי הכוח המתמשך, המנגנון היחיד שעמד לרשות הסובבים אתכם היה פניה לבית המשפט לעניני משפחהן שרק הוא היה מוסמך למנות לכם אפוטרופוס ולהחליט מי הוא יהיה – כל זאת בהליך שמתקיים לאחר שכבר איבדתם את כשרותכם המשפטית . בנוסף, האפוטרופוס שמונה עבורכם היה מקבל סמכויות נרחבות לנהל את כל ענייניכם ע”פ שיקול דעתו ומבלי שלדעתכם ולרצונותיכם היה משקל בעל משמעות.

      ייפוי כוח מתמשך – מנגנון חילופי ויעיל לאפוטרופסות

      התיקון העוסק בייפוי כוח מתמשך מציע מנגנון חלופי יעיל למוסד האפוטרופסות, מגביל את סמכויות מיופה הכוח מטעמכם לתחומים שאתם הגדרתם מראש, מעניק לכם, לראשונה, את החירות לקבוע מה יעלה בגורלכם, אם וכאשר תאבדו חלילה את צלילותכם או יכולתכם לתפקד ומאפשר לכם לקבל החלטות לגבי עצמכם וחייכם, כבר היום.

      מה עלול לקרות אם לא עורכים ייפוי כוח מתמשך?

      אם וכאשר תאבדו חלילה את היכולת לקבל החלטות לגבי עצמכם, ברירת המחדל החוקית היא מינוי אפוטרופוס ע”י בית המשפט.. במצב בעייתי זה, קרובי המשפחה שלכם יאלצו לפנות לבית המשפט כדי להתמנות כאפוטרופסים על גופכם ורכושכם .. תהליך זה הוא תהליך  מסורבל ויקר ה מוביל במקרים רבים לאי מילוי הרצונות שלכם בכל הנוגע לאופן הטיפול האישי בכם, בבריאותם וברכוש שלכם.

      איך מתבצע תהליך ייפוי כוח מתמשך?

      כאשר החלטתם לערוך ייפוי כח המתמשך, בשלב שבו אתם מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמכם ולבצע אותן, אתם מוגדרים כ”ממנים”. במסגרת זו אתם ממנים מיופה כוח אחד או יותר עליהם אתם סומכים ומגדירים את סמכויותיו בכל אחד מתחומי החיים או בחלקם: עניינים אישיים, ענייני בריאות, ענייני רכוש, פיננסים ועוד.

      באיזה נושאים עוסק ייפוי הכוח המתמשך?

      ייפוי הכוח המתמשך עוסק בעניינים אישיים, בכל מה שנוגע לרווחכם האישית, לצרכים היומיומיים שלכם, לעניינים החברתיים הנוגעים בכם , ולקורת הגג שלכם. ייפויי הכוח המתמשך עוסק גם בכל הנוגע לעניינים הרפואיים הקשורים בכם.. ייפוי כוח מתמשך עוסק גם בענייני רכוש ומספק מענה לטיפול בנכסים שצברתם, בכספים שברשותכם ובהתחייבויות שלכם. באפשרותכם כ”ממנים” להגדיר מראש מה הם התחומים בהם יעסוק ייפוי הכוח המתמשך. באפשרותכם להעניק למיופה הכוח סמכויות לגבי כלל ההחלטות הנוגעות לכם או לפרט באמצעות הנחיות מקדימות, אילו החלטות יוכל לבצע מיופה הכוח ובאילו תחומים. לדוגמה: באפשרותכם כ”ממנים”, לאפשר למיופה הכוח לבחור את אופי הטיפול הרפואי ואת זהות המטפל המועדף עליכם, אך לא לאפשר לו להחליט עבורכם על מעבר לסידור מגורים חוץ ביתי או לטפל בהשכרת הנכס הפנוי שהותרם מאחוריכם. הכול תלוי בכם, כעת, כשאתם מסוגלים לקבל החלטות ולהבין את משמעותן.

      את מי כדאי למנות כמיופה כוח?

      מיופה הכוח או מיופי הכוח הוא האדם או האנשים שבידיהם אתם מפקידים את כל הסמכויות הנוגעות לאופן הטיפול שלכם במקרים בהם תאבדו את עצמאותכם. לכן מיופה הכוח חייב להיות אדם שאתם סומכים עליו “בעיניים עצומות” ושהבחירה תבוסס על יחסי אמון וקירבה עמו, או בשל המומחיות שלו או ניסיונו המקצועי.

      מיופי הכוח יכולים להיות קרובי משפחתכם, בני זוג, ילדים או מכרים שאתם מאוד סומכים עליהם ועל נאמנותם ושיקול דעתם.
      כמובן שניתן לקבוע מראש מי יחליף את מיופה הכוח שמיניתם אם וכאשר אותו אדם לא יהיה מסוגל או מעוניין לשמש בתפקיד זה.

      מי לא יכול לשמש כמיופה כוח מטעמכם?

      כדי להגן עליכם אם וכאשר תגיעו למצב בו אינכם מסוגלים לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני,

      כתוצאה ממחלה, תאונה, אירוע מוחי, סיבוך בשעת הליך רפואי ועוד, החוק קובע כללים ברורים שבהם כל אדם מטעמכם חייב לעמוד, בטרם יאושר לשמש כמיופה כוח מטעמכם. לכן, מיופה הכוח שלכם אינו יכול להיות:

      • אדם שנמצא בעצמו תחת אפוטרופוסות או שהופעל לגביו ייפוי כוח מתמשך.
      • עורך הדין או בעל המקצוע שהחתים אתכם על ייפוי כוח מתמשך
      • פושטי רגל שטרם קיבלו הפטר מחובותיהם
      • אנשים שהוכרזו על ידי בנק ישראל כלקוח מוגבל חמור, לא יוכלו לשמש מיופי כוח לענייני רכוש
      • אנשים שמספקים לכם שירותים שונים תמורת תשלום, כגון: טיפל רפואי, סיעודי, סוציאלי או שיקומי
      • אנשים שנותנים לכם מקום מגורים תמורת תשלום – אלא אם הם קרובי המשפחה שלכם
      • אנשים שכבר משמשים מיופי כוח ל-3 אנשים שאינם מבני משפחתם

       

      מה קורה במפגש הראשון לייפוי כח מתמשך?

      במפגש תקבלו הסבר מקיף על ייפוי הכוח המתמשך ועל המשמעויות המשפטיות והאופרטיביות שלו,  תיערך שיחת היכרות, תספרו על עצמכם ועל הרכב המשפחה שלכם, תפרטו את רצונותיכם ותמנו את האנשים שאתם סומכים עליהם יותר מכל,  בייחד נגדיר את תנאי ייפוי הכוח המתמשך ואת סמכויות מיופי הכוח בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים ותקבלו נקודות חשובות ורעיונות נוספים לחשוב עליהם.   לאחר הפגישה תשלח אליכם טיוטת המסמך ובסופו של יום, כשתהיו שבעי רצון מהטיוטות שהוכנו בעבורכם, תוזמנו ביחד עם מיופיי הכוח למפגש בו תחתמו על המסמכים הנדרשים. לאחר החתימה, המסמך החתום יופקד ע”י עורכי הדין בידי האפוטרופוס הכללי ואתם תקבלו אישור כתוב על כך.

      מתי ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף?

      באופן עקרוני ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף רק כאשר מצבכם כ”ממנים” מתדרדר ואתם מאבדים את כשירותכם המשפטית.  ביחד אתכם נקבע את מנגנון ההפעלה המכניס את ייפוי הכוח המתמשך לתוקף.

      איך מוודאים שייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף רק כשצריך?

      מטרת ייפוי הכוח המתמשך הוא להגשים את רצונותיכם, גם כשאינכם מסוגלים להיות אחראים לעצמכם ולחייכם. כדי למנוע מצבים בהם גורמים בעלי אינטרסים (כן, ביניהם עלולים להימצא גם הילדים שלכם…) יפעילו את ייפוי הכוח שלא לצורך, יהפכו למיופי כוח וינהלו את ענייניכם באופן שעלול לנצל את מצבכם לטובתם האישית או הכספית, הפעלת ייפוי הכוח המתמשך ברגע האמת, מלווה במספר כלים משפטיים המסייעים למניעת מקרים כאלו אותם נגדיר יחדיו מראש.

      מתי מתבטל ייפוי הכוח המתמשך?

      ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום שכאמור אינו מופעל עד לרגע האמת ופוקע בעת פטירת ה”ממנה” או מיופי הכוח. כמו כן ניתן לבטלו בהתאם לדרישתכם כ”ממנים”, או כתוצאה משינוי במבנה המשפחתי או ביחסים שלכם עם מיופה הכוח, או על פי החלטת בית המשפטן. גם במקרה זה, עליכם כ”ממנים” להודיע לאפוטרופוס הכללי על ביטול ייפוי הכוח המתמשך שלכם. לאחר ביטול זה, מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך חדש, אשר יביע באופן מיטבי את הרצונות שלכם ויתקן את הכשלים שהובילו לביטול ייפוי הכוח המתמשך שהיה ברשותכם עד לאותה עת.

       

      ייפוי כוח מתמשך. כל הסיבות הטובות לא לחכות למחר

      לסיכום, כל אחד עלול להיקלע למצב של חוסר כשירות משפטית קבועה או זמנית. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לעצב את תמונת העתיד שלכם, גם כאשר מצבכם הרפואי או הנפשי לא יאפשר זאת וליהנות מכל היתרונות שהליך מתקדם זה מציע:

      • ייפוי הכוח המתמשך הוא הליך קצר ופשוט יחסית
      • באפשרותכם לבחור את איש האמון או אנשי האמון שלכם שיטפל/ו בכל ענייניכם או בחלקם.
      • אתם יכולים לקבוע מי יחליף את מיופה הכוח בשעת הצורך
      • אתם שולטים על העניינים האישיים, העניינים הרפואיים והענייניים הכלכליים, מחליטים כבר היום מה יהיה עם הרכוש שצברתם במהלך חייכם.
      • אתם משאירים מראש הוראות “הפעלה” למיופי הכוח.
      • אתם נהנים מחלופה מצוינת למינוי אפוטרופוס שזהותו אינה ידועה לכם
      • אתם מבטיחים ליקרים לכם התמודדות קלה יותר עם מצבכם
      • אתם מפשטים את כל הביורוקרטיה הכרוכה בתיאום מהלכים עם האפוטרופוס הכללי ובדיווח שוטף על כל פעולה שנעשית בעניינכם
      • ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום, עד לרגע שבו באמת תזדקקו לו.
      • ייפוי כוח מתמשך תקף לאורך כל החיים שלכם, ללא צורך בחידוש אלא אם חלו שינויים מהותיים במצבכם המשפחתי או ברצונות שלכם.
      • ייפוי הכוח המתמשך הוא כלי אפקטיבי לשמירת כבודכם ופרטיותכם, המבטיח שכל רצונותיכם יתקיימו.

      אל תחכו למחר. צרו קשר עוד היום עם משרד עו”ד נדב שפירא

      ותאמו פגישה לעריכת ייפוי כוח מתמשך.

      ייפוי כוח מתמשך -השאירו את השליטה בעתידכם, בידיכם.

      החיים לא תמיד הוגנים… אתם עובדים, מתפקדים ונהנים מעצמאות מלאה עד שביום אחד, העולם שלכם מתהפך עליכם ואתם מוצאים את עצמכם ללא כל יכולת לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני. ייפוי כוח מתמשך נועד לשמש עבורכם כרשת ביטחון ומאפשר לכם לקבוע, היום, כיצד ייראו חייכם אם חלילה תרחיש כזה יתקיים.

      מה זה ייפוי כוח מתמשך?

      ייפוי כוח מתמשך הוא הליך אשר משתלב בטבעיות בתכנון שאתם עושים לעתיד שלכם. כדי לתכנן כבר היום, מי ידאג לאינטרסים שלכם בעתיד – אם תאבדו חלילה את עצמאותכם ולא תהיו מסוגלים לקבל החלטות בעצמכם וכיצד הוא יעשה זאת, כדאי שתכינו לעצמכם עוד היום, ייפוי כוח מתמשך.

      ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם, בגירים מגיל 18 ומעלה אשר מבינים את המשמעות של ייפוי הכוח המתמשך, את מטרותיו ואת ההשלכות וכל עוד אתם צלולים בדעתכם, להחליט מי יטפל בעניינים האישיים, הרפואיים והכלכליים שלכם, אם וכאשר אתם תהיו במצב בו אינכם מסוגלים לקבל החלטות.

      אילו החלטות באות לידי ביטוי בייפוי כוח מתמשך?

      מסתבר שיש לא מעט החלטות שמומלץ  לקבל במהלך גיבוש מסמך ייפוי הכוח המתמשך. למשל: כיצד להשקיע את כספכם? מה לעשות עם הרכוש שלכם? האם ועד כמה לעזור לנכדים שלכם מבחינה כלכלית? אילו זכויות לממש ועוד. קבלת ההחלטות ממשיכה גם בפן הרפואי-טיפולי-סיעודי אם וכאשר תזדקקו לעזרה: האם תעדיפו טיפול ביתי עם מטפל או מטפלת, או שתעדיפו לעבור ולהתגורר בבית דיור מוגן או בבית אבות?

      וכאשר תזדקקו לטיפול, האם תעדיפו לקבלו בגישה הרפואית הקלאסית, או להתמקד בטיפולים אלטרנטיביים?

      במה שונה ייפוי כוח מתמשך מאפוטרופוסות?

      עד לכניסתו לתוקף של התיקון בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות, לא הייתה באפשרותכם היכולת  לקבוע מראש  את זהות מי שיקבל החלטות הנוגעות לכם ואף לא היה באפשרותכם לתת לאותו אדם הנחיות מקדימות. ניתן לומר שלמעשה לא היתה לכם, עד לתיקון החוק, כל השפעה בבחירת מיופה הכוח ודרכי פעולתו.

      עד השקתו של ייפוי הכוח המתמשך, המנגנון היחיד שעמד לרשות הסובבים אתכם היה פניה לבית המשפט לעניני משפחהן שרק הוא היה מוסמך למנות לכם אפוטרופוס ולהחליט מי הוא יהיה – כל זאת בהליך שמתקיים לאחר שכבר איבדתם את כשרותכם המשפטית . בנוסף, האפוטרופוס שמונה עבורכם היה מקבל סמכויות נרחבות לנהל את כל ענייניכם ע”פ שיקול דעתו ומבלי שלדעתכם ולרצונותיכם היה משקל בעל משמעות.

      ייפוי כוח מתמשך – מנגנון חילופי ויעיל לאפוטרופסות

      התיקון העוסק בייפוי כוח מתמשך מציע מנגנון חלופי יעיל למוסד האפוטרופסות, מגביל את סמכויות מיופה הכוח מטעמכם לתחומים שאתם הגדרתם מראש, מעניק לכם, לראשונה, את החירות לקבוע מה יעלה בגורלכם, אם וכאשר תאבדו חלילה את צלילותכם או יכולתכם לתפקד ומאפשר לכם לקבל החלטות לגבי עצמכם וחייכם, כבר היום.

      מה עלול לקרות אם לא עורכים ייפוי כוח מתמשך?

      אם וכאשר תאבדו חלילה את היכולת לקבל החלטות לגבי עצמכם, ברירת המחדל החוקית היא מינוי אפוטרופוס ע”י בית המשפט.. במצב בעייתי זה, קרובי המשפחה שלכם יאלצו לפנות לבית המשפט כדי להתמנות כאפוטרופסים על גופכם ורכושכם .. תהליך זה הוא תהליך  מסורבל ויקר ה מוביל במקרים רבים לאי מילוי הרצונות שלכם בכל הנוגע לאופן הטיפול האישי בכם, בבריאותם וברכוש שלכם.

      איך מתבצע תהליך ייפוי כוח מתמשך?

      כאשר החלטתם לערוך ייפוי כח המתמשך, בשלב שבו אתם מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמכם ולבצע אותן, אתם מוגדרים כ”ממנים”. במסגרת זו אתם ממנים מיופה כוח אחד או יותר עליהם אתם סומכים ומגדירים את סמכויותיו בכל אחד מתחומי החיים או בחלקם: עניינים אישיים, ענייני בריאות, ענייני רכוש, פיננסים ועוד.

      באיזה נושאים עוסק ייפוי הכוח המתמשך?

      ייפוי הכוח המתמשך עוסק בעניינים אישיים, בכל מה שנוגע לרווחכם האישית, לצרכים היומיומיים שלכם, לעניינים החברתיים הנוגעים בכם , ולקורת הגג שלכם. ייפויי הכוח המתמשך עוסק גם בכל הנוגע לעניינים הרפואיים הקשורים בכם.. ייפוי כוח מתמשך עוסק גם בענייני רכוש ומספק מענה לטיפול בנכסים שצברתם, בכספים שברשותכם ובהתחייבויות שלכם. באפשרותכם כ”ממנים” להגדיר מראש מה הם התחומים בהם יעסוק ייפוי הכוח המתמשך. באפשרותכם להעניק למיופה הכוח סמכויות לגבי כלל ההחלטות הנוגעות לכם או לפרט באמצעות הנחיות מקדימות, אילו החלטות יוכל לבצע מיופה הכוח ובאילו תחומים. לדוגמה: באפשרותכם כ”ממנים”, לאפשר למיופה הכוח לבחור את אופי הטיפול הרפואי ואת זהות המטפל המועדף עליכם, אך לא לאפשר לו להחליט עבורכם על מעבר לסידור מגורים חוץ ביתי או לטפל בהשכרת הנכס הפנוי שהותרם מאחוריכם. הכול תלוי בכם, כעת, כשאתם מסוגלים לקבל החלטות ולהבין את משמעותן.

      את מי כדאי למנות כמיופה כוח?

      מיופה הכוח או מיופי הכוח הוא האדם או האנשים שבידיהם אתם מפקידים את כל הסמכויות הנוגעות לאופן הטיפול שלכם במקרים בהם תאבדו את עצמאותכם. לכן מיופה הכוח חייב להיות אדם שאתם סומכים עליו “בעיניים עצומות” ושהבחירה תבוסס על יחסי אמון וקירבה עמו, או בשל המומחיות שלו או ניסיונו המקצועי.

      מיופי הכוח יכולים להיות קרובי משפחתכם, בני זוג, ילדים או מכרים שאתם מאוד סומכים עליהם ועל נאמנותם ושיקול דעתם.
      כמובן שניתן לקבוע מראש מי יחליף את מיופה הכוח שמיניתם אם וכאשר אותו אדם לא יהיה מסוגל או מעוניין לשמש בתפקיד זה.

      מי לא יכול לשמש כמיופה כוח מטעמכם?

      כדי להגן עליכם אם וכאשר תגיעו למצב בו אינכם מסוגלים לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני,

      כתוצאה ממחלה, תאונה, אירוע מוחי, סיבוך בשעת הליך רפואי ועוד, החוק קובע כללים ברורים שבהם כל אדם מטעמכם חייב לעמוד, בטרם יאושר לשמש כמיופה כוח מטעמכם. לכן, מיופה הכוח שלכם אינו יכול להיות:

      • אדם שנמצא בעצמו תחת אפוטרופוסות או שהופעל לגביו ייפוי כוח מתמשך.
      • עורך הדין או בעל המקצוע שהחתים אתכם על ייפוי כוח מתמשך
      • פושטי רגל שטרם קיבלו הפטר מחובותיהם
      • אנשים שהוכרזו על ידי בנק ישראל כלקוח מוגבל חמור, לא יוכלו לשמש מיופי כוח לענייני רכוש
      • אנשים שמספקים לכם שירותים שונים תמורת תשלום, כגון: טיפל רפואי, סיעודי, סוציאלי או שיקומי
      • אנשים שנותנים לכם מקום מגורים תמורת תשלום – אלא אם הם קרובי המשפחה שלכם
      • אנשים שכבר משמשים מיופי כוח ל-3 אנשים שאינם מבני משפחתם

       

      מה קורה במפגש הראשון לייפוי כח מתמשך?

      במפגש תקבלו הסבר מקיף על ייפוי הכוח המתמשך ועל המשמעויות המשפטיות והאופרטיביות שלו,  תיערך שיחת היכרות, תספרו על עצמכם ועל הרכב המשפחה שלכם, תפרטו את רצונותיכם ותמנו את האנשים שאתם סומכים עליהם יותר מכל,  בייחד נגדיר את תנאי ייפוי הכוח המתמשך ואת סמכויות מיופי הכוח בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים ותקבלו נקודות חשובות ורעיונות נוספים לחשוב עליהם.   לאחר הפגישה תשלח אליכם טיוטת המסמך ובסופו של יום, כשתהיו שבעי רצון מהטיוטות שהוכנו בעבורכם, תוזמנו ביחד עם מיופיי הכוח למפגש בו תחתמו על המסמכים הנדרשים. לאחר החתימה, המסמך החתום יופקד ע”י עורכי הדין בידי האפוטרופוס הכללי ואתם תקבלו אישור כתוב על כך.

      מתי ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף?

      באופן עקרוני ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף רק כאשר מצבכם כ”ממנים” מתדרדר ואתם מאבדים את כשירותכם המשפטית.  ביחד אתכם נקבע את מנגנון ההפעלה המכניס את ייפוי הכוח המתמשך לתוקף.

      איך מוודאים שייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף רק כשצריך?

      מטרת ייפוי הכוח המתמשך הוא להגשים את רצונותיכם, גם כשאינכם מסוגלים להיות אחראים לעצמכם ולחייכם. כדי למנוע מצבים בהם גורמים בעלי אינטרסים (כן, ביניהם עלולים להימצא גם הילדים שלכם…) יפעילו את ייפוי הכוח שלא לצורך, יהפכו למיופי כוח וינהלו את ענייניכם באופן שעלול לנצל את מצבכם לטובתם האישית או הכספית, הפעלת ייפוי הכוח המתמשך ברגע האמת, מלווה במספר כלים משפטיים המסייעים למניעת מקרים כאלו אותם נגדיר יחדיו מראש.

      מתי מתבטל ייפוי הכוח המתמשך?

      ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום שכאמור אינו מופעל עד לרגע האמת ופוקע בעת פטירת ה”ממנה” או מיופי הכוח. כמו כן ניתן לבטלו בהתאם לדרישתכם כ”ממנים”, או כתוצאה משינוי במבנה המשפחתי או ביחסים שלכם עם מיופה הכוח, או על פי החלטת בית המשפטן. גם במקרה זה, עליכם כ”ממנים” להודיע לאפוטרופוס הכללי על ביטול ייפוי הכוח המתמשך שלכם. לאחר ביטול זה, מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך חדש, אשר יביע באופן מיטבי את הרצונות שלכם ויתקן את הכשלים שהובילו לביטול ייפוי הכוח המתמשך שהיה ברשותכם עד לאותה עת.

       

      ייפוי כוח מתמשך. כל הסיבות הטובות לא לחכות למחר

      לסיכום, כל אחד עלול להיקלע למצב של חוסר כשירות משפטית קבועה או זמנית. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לעצב את תמונת העתיד שלכם, גם כאשר מצבכם הרפואי או הנפשי לא יאפשר זאת וליהנות מכל היתרונות שהליך מתקדם זה מציע:

      • ייפוי הכוח המתמשך הוא הליך קצר ופשוט יחסית
      • באפשרותכם לבחור את איש האמון או אנשי האמון שלכם שיטפל/ו בכל ענייניכם או בחלקם.
      • אתם יכולים לקבוע מי יחליף את מיופה הכוח בשעת הצורך
      • אתם שולטים על העניינים האישיים, העניינים הרפואיים והענייניים הכלכליים, מחליטים כבר היום מה יהיה עם הרכוש שצברתם במהלך חייכם.
      • אתם משאירים מראש הוראות “הפעלה” למיופי הכוח.
      • אתם נהנים מחלופה מצוינת למינוי אפוטרופוס שזהותו אינה ידועה לכם
      • אתם מבטיחים ליקרים לכם התמודדות קלה יותר עם מצבכם
      • אתם מפשטים את כל הביורוקרטיה הכרוכה בתיאום מהלכים עם האפוטרופוס הכללי ובדיווח שוטף על כל פעולה שנעשית בעניינכם
      • ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום, עד לרגע שבו באמת תזדקקו לו.
      • ייפוי כוח מתמשך תקף לאורך כל החיים שלכם, ללא צורך בחידוש אלא אם חלו שינויים מהותיים במצבכם המשפחתי או ברצונות שלכם.
      • ייפוי הכוח המתמשך הוא כלי אפקטיבי לשמירת כבודכם ופרטיותכם, המבטיח שכל רצונותיכם יתקיימו.

      אל תחכו למחר. צרו קשר עוד היום עם משרד עו”ד נדב שפירא

      ותאמו פגישה לעריכת ייפוי כוח מתמשך.

      סרטון של משרד המשפטים המסביר את מהותו של ייפוי כוח מתמשך

      צור קשר

        ייפוי כוח מתמשך – השאירו את השליטה בעתידכם, בידיכם.

        החיים לא תמיד הוגנים… אתם עובדים, מתפקדים ונהנים מעצמאות מלאה עד שביום אחד, העולם שלכם מתהפך עליכם ואתם מוצאים את עצמכם ללא כל יכולת לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני. ייפוי כוח מתמשך נועד לשמש עבורכם כרשת ביטחון ומאפשר לכם לקבוע, היום, כיצד ייראו חייכם אם חלילה תרחיש כזה יתקיים.

        ייפוי כוח מתמשך הוא הליך אשר משתלב בטבעיות בתכנון שאתם עושים לעתיד שלכם. כדי לתכנן כבר היום, מי ידאג לאינטרסים שלכם בעתיד – אם תאבדו חלילה את עצמאותכם ולא תהיו מסוגלים לקבל החלטות בעצמכם וכיצד הוא יעשה זאת, כדאי שתכינו לעצמכם עוד היום, ייפוי כוח מתמשך.

        ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם, בגירים מגיל 18 ומעלה אשר מבינים את המשמעות של ייפוי הכוח המתמשך, את מטרותיו ואת ההשלכות וכל עוד אתם צלולים בדעתכם, להחליט מי יטפל בעניינים האישיים, הרפואיים והכלכליים שלכם, אם וכאשר אתם תהיו במצב בו אינכם מסוגלים לקבל החלטות.

        מסתבר שיש לא מעט החלטות שמומלץ  לקבל במהלך גיבוש מסמך ייפוי הכוח המתמשך. למשל: כיצד להשקיע את כספכם? מה לעשות עם הרכוש שלכם? האם ועד כמה לעזור לנכדים שלכם מבחינה כלכלית? אילו זכויות לממש ועוד. קבלת ההחלטות ממשיכה גם בפן הרפואי-טיפולי-סיעודי אם וכאשר תזדקקו לעזרה: האם תעדיפו טיפול ביתי עם מטפל או מטפלת, או שתעדיפו לעבור ולהתגורר בבית דיור מוגן או בבית אבות?

        וכאשר תזדקקו לטיפול, האם תעדיפו לקבלו בגישה הרפואית הקלאסית, או להתמקד בטיפולים אלטרנטיביים?

        עד לכניסתו לתוקף של התיקון בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות, לא הייתה באפשרותכם היכולת  לקבוע מראש  את זהות מי שיקבל החלטות הנוגעות לכם ואף לא היה באפשרותכם לתת לאותו אדם הנחיות מקדימות. ניתן לומר שלמעשה לא היתה לכם, עד לתיקון החוק, כל השפעה בבחירת מיופה הכוח ודרכי פעולתו.

        עד השקתו של ייפוי הכוח המתמשך, המנגנון היחיד שעמד לרשות הסובבים אתכם היה פניה לבית המשפט לעניני משפחהן שרק הוא היה מוסמך למנות לכם אפוטרופוס ולהחליט מי הוא יהיה – כל זאת בהליך שמתקיים לאחר שכבר איבדתם את כשרותכם המשפטית . בנוסף, האפוטרופוס שמונה עבורכם היה מקבל סמכויות נרחבות לנהל את כל ענייניכם ע”פ שיקול דעתו ומבלי שלדעתכם ולרצונותיכם היה משקל בעל משמעות.

        התיקון העוסק בייפוי כוח מתמשך מציע מנגנון חלופי יעיל למוסד האפוטרופסות, מגביל את סמכויות מיופה הכוח מטעמכם לתחומים שאתם הגדרתם מראש, מעניק לכם, לראשונה, את החירות לקבוע מה יעלה בגורלכם, אם וכאשר תאבדו חלילה את צלילותכם או יכולתכם לתפקד ומאפשר לכם לקבל החלטות לגבי עצמכם וחייכם, כבר היום.

        אם וכאשר תאבדו חלילה את היכולת לקבל החלטות לגבי עצמכם, ברירת המחדל החוקית היא מינוי אפוטרופוס ע”י בית המשפט.. במצב בעייתי זה, קרובי המשפחה שלכם יאלצו לפנות לבית המשפט כדי להתמנות כאפוטרופסים על גופכם ורכושכם .. תהליך זה הוא תהליך  מסורבל ויקר ה מוביל במקרים רבים לאי מילוי הרצונות שלכם בכל הנוגע לאופן הטיפול האישי בכם, בבריאותם וברכוש שלכם.

        כאשר החלטתם לערוך ייפוי כח המתמשך, בשלב שבו אתם מסוגלים לקבל החלטות עבור עצמכם ולבצע אותן, אתם מוגדרים כ”ממנים”. במסגרת זו אתם ממנים מיופה כוח אחד או יותר עליהם אתם סומכים ומגדירים את סמכויותיו בכל אחד מתחומי החיים או בחלקם: עניינים אישיים, ענייני בריאות, ענייני רכוש, פיננסים ועוד.

        ייפוי הכוח המתמשך עוסק בעניינים אישיים, בכל מה שנוגע לרווחכם האישית, לצרכים היומיומיים שלכם, לעניינים החברתיים הנוגעים בכם , ולקורת הגג שלכם. ייפויי הכוח המתמשך עוסק גם בכל הנוגע לעניינים הרפואיים הקשורים בכם.. ייפוי כוח מתמשך עוסק גם בענייני רכוש ומספק מענה לטיפול בנכסים שצברתם, בכספים שברשותכם ובהתחייבויות שלכם. באפשרותכם כ”ממנים” להגדיר מראש מה הם התחומים בהם יעסוק ייפוי הכוח המתמשך. באפשרותכם להעניק למיופה הכוח סמכויות לגבי כלל ההחלטות הנוגעות לכם או לפרט באמצעות הנחיות מקדימות, אילו החלטות יוכל לבצע מיופה הכוח ובאילו תחומים. לדוגמה: באפשרותכם כ”ממנים”, לאפשר למיופה הכוח לבחור את אופי הטיפול הרפואי ואת זהות המטפל המועדף עליכם, אך לא לאפשר לו להחליט עבורכם על מעבר לסידור מגורים חוץ ביתי או לטפל בהשכרת הנכס הפנוי שהותרם מאחוריכם. הכול תלוי בכם, כעת, כשאתם מסוגלים לקבל החלטות ולהבין את משמעותן.

        מיופה הכוח או מיופי הכוח הוא האדם או האנשים שבידיהם אתם מפקידים את כל הסמכויות הנוגעות לאופן הטיפול שלכם במקרים בהם תאבדו את עצמאותכם. לכן מיופה הכוח חייב להיות אדם שאתם סומכים עליו “בעיניים עצומות” ושהבחירה תבוסס על יחסי אמון וקירבה עמו, או בשל המומחיות שלו או ניסיונו המקצועי.

        מיופי הכוח יכולים להיות קרובי משפחתכם, בני זוג, ילדים או מכרים שאתם מאוד סומכים עליהם ועל נאמנותם ושיקול דעתם.
        כמובן שניתן לקבוע מראש מי יחליף את מיופה הכוח שמיניתם אם וכאשר אותו אדם לא יהיה מסוגל או מעוניין לשמש בתפקיד זה.

        כדי להגן עליכם אם וכאשר תגיעו למצב בו אינכם מסוגלים לנהל את העניינים שלכם באופן קבוע או זמני,

        כתוצאה ממחלה, תאונה, אירוע מוחי, סיבוך בשעת הליך רפואי ועוד, החוק קובע כללים ברורים שבהם כל אדם מטעמכם חייב לעמוד, בטרם יאושר לשמש כמיופה כוח מטעמכם. לכן, מיופה הכוח שלכם אינו יכול להיות:

        • אדם שנמצא בעצמו תחת אפוטרופוסות או שהופעל לגביו ייפוי כוח מתמשך.
        • עורך הדין או בעל המקצוע שהחתים אתכם על ייפוי כוח מתמשך
        • פושטי רגל שטרם קיבלו הפטר מחובותיהם
        • אנשים שהוכרזו על ידי בנק ישראל כלקוח מוגבל חמור, לא יוכלו לשמש מיופי כוח לענייני רכוש
        • אנשים שמספקים לכם שירותים שונים תמורת תשלום, כגון: טיפל רפואי, סיעודי, סוציאלי או שיקומי
        • אנשים שנותנים לכם מקום מגורים תמורת תשלום – אלא אם הם קרובי המשפחה שלכם
        • אנשים שכבר משמשים מיופי כוח ל-3 אנשים שאינם מבני משפחתם

        כדי להתניע את התהליך, פנו לנדב שפירא ושרון שפירא קרני – משרד עורכי דין. מומחים בעריכת ייפוי כוח מתמשכים ומהראשונים בישראל שעברו הכשרה של האפוטרופוס הכללי. בפגישה המשותפת שנערוך איתכם ועם מיופי הכוח שבחרתם, עורכי הדין שפירא יביאו עימם את הניסיון הרב ואת הרגישות הרבה המאפיינת אותם  הנובעת מהניסיון הרב שצברו במהלך השנים הרבות בהן ליוו לקוחות בתחום דיני המשפחה. תכונות חיוניות במהלך הטיפול במסמך רגיש ומשמעותי כמו ייפוי כוח מתמשך.

        במפגש תקבלו הסבר מקיף על ייפוי הכוח המתמשך ועל המשמעויות המשפטיות והאופרטיביות שלו,  תיערך שיחת היכרות, תספרו על עצמכם ועל הרכב המשפחה שלכם, תפרטו את רצונותיכם ותמנו את האנשים שאתם סומכים עליהם יותר מכל,  בייחד נגדיר את תנאי ייפוי הכוח המתמשך ואת סמכויות מיופי הכוח בכל אחד מהתחומים הרלוונטיים ותקבלו נקודות חשובות ורעיונות נוספים לחשוב עליהם.   לאחר הפגישה תשלח אליכם טיוטת המסמך ובסופו של יום, כשתהיו שבעי רצון מהטיוטות שהוכנו בעבורכם, תוזמנו ביחד עם מיופיי הכוח למפגש בו תחתמו על המסמכים הנדרשים. לאחר החתימה, המסמך החתום יופקד ע”י עורכי הדין בידי האפוטרופוס הכללי ואתם תקבלו אישור כתוב על כך.

        באופן עקרוני ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקף רק כאשר מצבכם כ”ממנים” מתדרדר ואתם מאבדים את כשירותכם המשפטית.  ביחד אתכם נקבע את מנגנון ההפעלה המכניס את ייפוי הכוח המתמשך לתוקף.

        מטרת ייפוי הכוח המתמשך הוא להגשים את רצונותיכם, גם כשאינכם מסוגלים להיות אחראים לעצמכם ולחייכם. כדי למנוע מצבים בהם גורמים בעלי אינטרסים (כן, ביניהם עלולים להימצא גם הילדים שלכם…) יפעילו את ייפוי הכוח שלא לצורך, יהפכו למיופי כוח וינהלו את ענייניכם באופן שעלול לנצל את מצבכם לטובתם האישית או הכספית, הפעלת ייפוי הכוח המתמשך ברגע האמת, מלווה במספר כלים משפטיים המסייעים למניעת מקרים כאלו אותם נגדיר יחדיו מראש.

        ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום שכאמור אינו מופעל עד לרגע האמת ופוקע בעת פטירת ה”ממנה” או מיופי הכוח. כמו כן ניתן לבטלו בהתאם לדרישתכם כ”ממנים”, או כתוצאה משינוי במבנה המשפחתי או ביחסים שלכם עם מיופה הכוח, או על פי החלטת בית המשפטן. גם במקרה זה, עליכם כ”ממנים” להודיע לאפוטרופוס הכללי על ביטול ייפוי הכוח המתמשך שלכם. לאחר ביטול זה, מומלץ לערוך ייפוי כוח מתמשך חדש, אשר יביע באופן מיטבי את הרצונות שלכם ויתקן את הכשלים שהובילו לביטול ייפוי הכוח המתמשך שהיה ברשותכם עד לאותה עת.

        ייפוי כוח מתמשך. כל הסיבות הטובות לא לחכות למחר

        לסיכום, כל אחד עלול להיקלע למצב של חוסר כשירות משפטית קבועה או זמנית. ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכם לעצב את תמונת העתיד שלכם, גם כאשר מצבכם הרפואי או הנפשי לא יאפשר זאת וליהנות מכל היתרונות שהליך מתקדם זה מציע:

        • ייפוי הכוח המתמשך הוא הליך קצר ופשוט יחסית
        • באפשרותכם לבחור את איש האמון או אנשי האמון שלכם שיטפל/ו בכל ענייניכם או בחלקם.
        • אתם יכולים לקבוע מי יחליף את מיופה הכוח בשעת הצורך
        • אתם שולטים על העניינים האישיים, העניינים הרפואיים והענייניים הכלכליים, מחליטים כבר היום מה יהיה עם הרכוש שצברתם במהלך חייכם.
        • אתם משאירים מראש הוראות “הפעלה” למיופי הכוח.
        • אתם נהנים מחלופה מצוינת למינוי אפוטרופוס שזהותו אינה ידועה לכם
        • אתם מבטיחים ליקרים לכם התמודדות קלה יותר עם מצבכם
        • אתם מפשטים את כל הביורוקרטיה הכרוכה בתיאום מהלכים עם האפוטרופוס הכללי ובדיווח שוטף על כל פעולה שנעשית בעניינכם
        • ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך רדום, עד לרגע שבו באמת תזדקקו לו.
        • ייפוי כוח מתמשך תקף לאורך כל החיים שלכם, ללא צורך בחידוש אלא אם חלו שינויים מהותיים במצבכם המשפחתי או ברצונות שלכם.
        • ייפוי הכוח המתמשך הוא כלי אפקטיבי לשמירת כבודכם ופרטיותכם, המבטיח שכל רצונותיכם יתקיימו.

        אל תחכו למחר. צרו קשר עוד היום עם משרד עו”ד נדב שפירא ותאמו פגישה לעריכת ייפוי כוח מתמשך.